Homoseksuelle vielser i kirken

Her kunne jeg godt tænke mig at diskutere forskellige religiøse emner med andre interesserede. Læs "Velkommen" beskeden først!!
Post Reply
mdj
Site Admin

Homoseksuelle vielser i kirken

Post by mdj » Wed Feb 28, 2007 12:12

For nyligt dukkede der fra folkekirken en folder op, med "rådgivning" omkring homoseksualitet. Jeg må tilstå, at jeg langt hen ad vejen var enig med den, omend der var enkelte punkter, hvor den ramte ved siden af.

Jeg er selv kristen, og der står altså i bibelen, at homoseksualitet er en synd. Sådan er det bare. Der står også i bibelen, at den der selv er ren for synd kan kaste den første sten. Det er helt som det skal være, at vi i den vestlige verden forbyder forfølgelse af homoseksuelle. Naturligvis skal vi ikke diskriminere nogen og fratage dem rettigheder på grund af noget som helst. ( - og samfundsmæssigt set er det måske ligefrem "smart" at en række individer i en ellers overbefolket verden på den måde bidrager til at bremse befolkningstilvæksten. Det er da en noget rarere metode, end den kinesiske etbarnspolitik, omend den ikke er så effektiv.) Men det er nu altså ikke diskrimination at nægte homoseksuelle at blive viet i en kirke. Her er blot tale om, at man ikke tildeler en specifik rettighed, som hverken er nævnt i grundloven eller andre humanitære skrifter, der skal sikre individet mod overgreb. Lad gå med, at den verdslige stat tillader registrerede partnerskaber for at give homoseksuelle par nogle juridiske rettigheder. Jeg har det også fint med, at der er homoseksuelle præster, og homoseksuelle er selvfølgelig lige så velkomne i kirken som alle andre, men i min religion, den protestantiske, og i min kirke, folkekirken, er ægteskabet defineret som en pagt mellem en mand og en kvinde, og den velsignelse, der hører med hertil skal man ikke bare udvide til at gælde andre kombinationer. Jeg har ikke noget imod, at andre har en anden mening, men hvis man vil lave om på sådanne ting, så synes jeg, at man skal være velkommen til at starte sin egen religion og kirke. Det er heldigvis tilladt, og jeg skal nok lade være med at kaste med sten. I folkekirken gør vi sådan her, og det mener jeg, at vi skal blive ved med.

Hvad bliver det næste, homoseksuelle mænd på det danske kvindelandshold i fodbold? ;-)
Morten Due Jørgensen
http://www.mdjnet.dk

Post Reply